VUOSI VAIHTUI JA... (20.4.2008)

Kirjoitin viimeksi noin vuosi sitten, joten nyt minä kirjoitan. On tapahtunut vaikka mitä, enkä viitsi kertoa kaikkea monimutkaisesti, mutta tuskin minun tarvitseekaan. Olen esim. käynyt Lanzarotella, jossa oli ihan mukavaa ja joulua sekä pääsiäistä on tullut vietettyä. Minun täytyy sen verran paljastaa että täällä on ollut mukavaa. P.S. Kyllä uusivuosikin on ollut kiva

VUODEN KYSYMYS (30.7.2007)

Tässä on vuoden kysymys: minkä värinen on ruskea hevonen?? Kymmenen kahdestatoista on vastannut väärin.

KIVA KESÄLOMA ON ALKANUT (20.6.2007)

Ajattelin kirjoittaa vähän enemmän kesälomasta. Vaikka kesä lomaa on ollut vaan muutama viikko niin kerron silti, että kesä koma on ollut kivaa. Me pelaamme usein jalkapalloa, kesävieraiden kanssa. Kohta on jo juhannus. Silloin tulee hirveästi ihmisiä Utöseen. Olen käynyt jo kolmesti mantereella tänä kesänä. Se on minulle liikaa haluasin silti pysyä Utössä, koska siellähän me asumme.

Todistuksen jako koulussa.

RÖNTGEN KUVA TURUSSA (16.6.2007)

En ole kirjoittanut pitkään aikaan, joten ajattelin nyt kirjoittaa. Kävin eilen röntgenissä, se ei ollut hirveän kivaa, mutta tarviiko sen olla? ei minusta. Eihän se kestänyt kuin kymmenen minuuttia, eikä se edes sattunut. Eilen illalla me käytiin elokuvissa ukin kanssa. Se elokuva oli Mr Bean lomailee ihan hyvä se oli, varsinkin kun oltiin elokuvateatterissa. Sen jälkeen me käytiin hampurilaisella. Olen nyt kesälomalla (vaikka se kyllä on aika todennäköistä). Utössä on tuullut aika paljon, mutta ei se haittaa. Se tosin haittaa, että me jäämme Utööseen. Sellainen pikkusaari, jossa on vain koulu, joka on tarvittava ja kauppa. Ei mitään mistä minä tykkäisin. Haluaisin että siellä olisi ruhkaa. Tykkään autoruuhkasta. Ei tuollaisessa paikassa voi asua toista vuotta minun mielestä. Saari keskellä mertä, pöh ja pöh, mutta pakkohan se on kestää. Mutta onhan täällä hyviäkin puolia esim. täällä on hyvä koulu ja onhan niitä muitakin, mutta en jaksa kertoa.  Hyvää kesän jatkoa sinulle, minulle ja ystävillesi ja ystävän ystävän ystäville!

PÄÄSIÄINEN ON TULLUT

Jos joku kysyy mikä päivä on niin suosittelen että vastaatte: 5.4.2007 koska tänään on se päivä. Ainiin meinasi unohtua kaikista tärkein asia. Se oli HYVÄÄ PÄÄSIÄISTÄ! Tällä hetkellä (5.4.07 21:23) minä odottelen kärsivällisesti pääsiäistä vaikka en minä sitä pääsiäistä rakastakaan. Sinä joka luet tätä blogiani odotat ilmeisesti myös pääsiäistä.

M/S  EIVOR RIKKI

Olimme käymässä hiihtolomalla Vuokatin urheiluopistolla. Lähdimme varttia vaille kuusi Eivorilla perjantaina. Jouduimme menemään seitsemäntunnin automatkan. Se ei kyllä ollut kivaa. Me laskettelimme Vuokatissa ja laskimme pulkkamäkeä, hiihdettiin, uimme, luistelimme ja pelasin sälibandyä.Elelimme siellä viikon. Meidän oli tarkoitus lähteä lauantaina ellei olisi tullut pientä estettä nimittäin: Eivor olisi ollut rikki ja rikkihän se olikin. Olimme satamassa mutta miehistö tuli sanomaan että Eivor oli rikki. Me menimme Turkuun syömään. Olisimme voineet mennä toisella laivalla Utöseen mutta oli liian kova tuuli joten emme päässeet toisella laivallakaan. Olimme Turussa iltaan asti. Illalla me menimme Eivoriin nukkumaan. Samalla kun me nukuimme Eivorin miehistö yritti korjata Eivoria. Kun me heräsimme Eivor oli lähtenyt merelle.  :)

IHAN TAVALLINEN PÄIVÄ,IHAN TAVALLINEN PÄIVÄ (21.1.2007)

Nyt on super tavallinen päivä. Heräsin tänään puolikahdeksan. Olin ihan pirteä. Odottelin olohuoneessa. Kahdeksalta muutkin rupesivat heräämään. Söimme aamupalan. Sitten rupesimme katsomaan telkkaria kymmeneen asti. Ohjelmien jälkeen minä ja Tuomas rupesimme pelaamaan yhtä korttipeliä.

VIHDOINKIN LUNTA     (19.1.1007)

Kuolu alkaa taas ja joulu on ohi. Mutta Utössä ei kauheasti ole lunta. Juuri tänään satoi lunta. Kun tulimme uimasta niin näimme että lumipyry oli lähestymässä. Emme ehtineet ennen lumipyryä kotiin. Siitä huolimatta täällä ei ole kauheasti lunta!!!!!!!!!!!!!!!! ;D

UTÖSSÄ EI OLE LUNTA!!!!

Nyt on jouluaatto. Ulkona ei ole ollenkaan joulun tunnelmaa. Mutta sisällä on kyllä. Ulkona ei ole lunta. Kun olin pienellä lenkillä niin huomasin että oli ihan vihreää ruohoa. Minä vähän hämmästyin koska harvoin jouluaattona noin vihreää ruohoa olisi!!!

UNOHTUVAT KORISTEET 23.12.2006

Olimme siivoamassa joulu siivousta. Ulkona ei ollut lunta. Ei edes yhtä lumi hiutaletta.  Kun olimme siivoamassa niin Teovo tuli sanomaan että kuusen joulukoristeet olivat jäänyt Nummelaan. Ei ollut muutakun tähti ja kynttilät. Kaikeksi onneksi olimme tehneet koulussa joulukoristeita.

Hyvää joulua!!!!!!!

TURUSSA KOULUN KANSSA   (10.11.2006)

Me käytiin koulun kanssa Turussa. Me käytiin:  Kirjastossa, Aboa vetuksessa, Impivaaran uimahallissa, Turunlinnassa, Museossa, Teatterissa, Holiday Clup caribiassa. Ne kaikki oli kivoja mutta kaikista kivoin oli caribia. Kirjastosta me lainattiin jotain 100 kirjaa yhteensä. Koska me aiomme pitää ne kirjat viisi kuukautta Utön kirjastossa. Aboa vetuksessa on löydetty vanha Turku. Vanha Turku oli ollut keskiakana vanha kaupunki. Impivaaran uimahalli oli kiva. Siellä minä uiskentelin. Uimahallissa oli kivaa. Se oli yksi  minun parhaita uimahalleja. siellä oli tosi korkea hyppy paikka. Me käytiin koulun kanssa Turunlinnassa. Sielläkin oli kivaa. meillä ei ollut mitään opasta. Siellä me vaan kirsimme linnaa. Se museokin oli kiva. Siellä oli enimmäkseen tauluja. Minulla jäi mieleen sellainen taulu joka esitti miestä joka yritti kaataa tuuli myllyjä. Teatterikin oli hyvä. Teatterin nimi oli: PIENI MERENNEITO. Se oli alku peräinen tarina eikä Disneyn muutos tarinasta. Holiday Clup caribia oli paras näistä kaikista reissuista. Tietenkin  paras oli nämä kaikki yhteensä.  Siellä minä uin ja laskin liuku mäkeä. Me emme olleet hotellivieraita ollenkaan. Me lähdimme heti caribian jälkeen kohti Nauvoa. (En valitettavasti saanut   kuvia retkestä):D

KALAKISAT & ARPAJAISET (4.11.2006)

Tänään oli kalakisat ja arpajaiset. Mutta ne kalakisat olivat verkkokisat. Aloitimme heti aamusta. Isä ja yks vieras ja minä  lähdettiin viemään verkkoja. Oli hauska kun lähtölaukauspistoolin kuula osui just meidän talon kattoon. Ja niin me lähdettiin. Meillä oli neljä verkkoa mukana. Kaksi oli eripaikassa ja toiset kaksi oli eripaikassa. Mutta kun tulimme hakemaan verkot niin ei ollut yhtään kalaa. Ja se kenellä oli eniten kiloa kalaa voitti. Voittaja oli saanut 60kl kalaa. Mutta meillä kävi tuuri koska häviäjä saa sellaisen jumbo palkinnon. Mutta kyllä voittajakin sai palkinnon. Sen jälkeen oli arpajaisten palkinnon jako. Melkein kaikki meidän koululaiset olivat onnettarena vuorotellen.

SYNTTÄRIT UTÖSSÄ    (TAPAHTUI KESKIVIIKKONA) (kirjoitettu 15.10.06)

Viime maanantaina tuli se mun kaveri. Se on ollu nyt tähän keskiviikkoon asti.Mutta mennään suoraan asiaan. Mun synttärit oli jo viime lauantaina. Mutta Tuomaksen synttärit on yhdentoista pävän päästä.       Mutta ne pidetään tänään. Nimittäin lasten kutsut. Tulimme koulusta. Me emme saaneet läksyjä. (Illalla).   Olimme puhal tamassa ilmapalloja. Sitten koputettiin. Menimme pelaamaan jalkapalloa. Avasimme lahjat. Mä sain kivan lahjan. Nimittäin BIONICLE:boxi. Ja sitten syötiin. Puhalsin Tuomaksen kanssa kynttilät.Ja leikimme rikkinäistäpuhelinta. Päivä oli kiva ja hauska.

MENOSSA URHEILUKISOIHIN

Olemme menossa urheilukisoihin  Houtskäriin. Lähdemme ensi tiistaina. Kisoissa on muummuassa lajeina: 60m juoksu,  isoille on kuulantyöntö pikkasen pienimmille on pallon heitto, pituushyppy.

KOULUN KANSSA VENERETKI (25.8.2006)

Tänään  mulla alkoi koulu 9.00 ja päättyy 13.15. Mutta meilla ei loppunutkaan koulu 13.15. koska me mentiin veneretkelle. Me mentiin soutuveneellä.Meillä oli käytössä 2 venettä. Me mentiin sinne uimaan. Harmi vaan että vesi oli liian matalaa ja syvää. Siellä oli jopa 1 cm matalaa. Ja 2m syvää. Siellä oli kauheasti meduusoja. Minä otin yhden käteen. Yksi meidän luokkalainen pelasti marjaluteen. Ja sitten me juotiin mehua ja syötiin keksiä. Sitten me lähdettiin pois.

KOULU ALKOI (16.8.2006)

Tänään oli ensimmäinen kunnollinen koulupäivä. Utön koulu on kyllä paljon eri laisempi kun kuoppanummenkoulu. Koulussa on kivaa. En jaksa kirjottaa enää!

KAVERI KYLÄSSÄ (13.8.2006)

Meillä kävi tänään mun kaveri. Ja sen äiti. Me käytiin hakemaan hylsyjä. Kun armeija oli ampunut pyssyllä niin  ne oli jääny yli. Ja me käytiin Drakenin muisto merkillä.

VENE RETKI JURMOON (31.7.2006)

Koko perhe lähti eilen Jurmoon. Siellä Olivia meinas astuu kyyn päälle. Siel oli myös kirkko. Me nähtiin hepokatti. Sit me nähtiin myös alpakkoja. Ne oli kyllä aitauksessa. Siel oli kauniit maisemat.

AUTIO SAARI (27.7.2006)

Me käytiin täänään saarella. Jossa ei oikeastaan ollut mitään ihmeellistä.Emme kyllä olleet ainoita siellä saarella. Me käytiin siellä eväsretkellä. Me mentiin sinne meiän soutuveneellä. Yhdessä vaiheessa meiän vierestä meni helikopteri. Me nähtiin 2 harmaahaikaraa. Kun me oltiin menossa sinne saarelle niin me nähtiin joutsen. Niin mä luulin että se oli ajautunu karille. Kun me oltiin tulossa pois ni me mentiin tosi kapeasta ja matalasta väylästä.

TANELIN ELÄMÄÄ UTÖSSÄ (26.7.2006)

Täällä Utössä on vähän vaihtelevaa. Pikkusen mä kaipaan Nummelaa. Mä pelaan melkein joka päivä jalkapalloa. Me käytiin luvulla 1919. Siellä me tehtiin voita. Se kyllä näytti ihan keltuaiselta. Harmi vaan että mä astuin kiven päälle. Me kerätään rahaa Karibian kylpylään. Niin että me myydään pullia ja sämpylöitä. Se tuntui ihan kivalta...